Precor ist eine Premium-Fitness Marke, die Produkte für effektivste Workouts herstellt. Precors Mission: Produkte zu entwickeln, die Trainierenden ein personalisiertes und erstklassiges Gesundheits- und Fitness-Ergebnis liefern, verbunden mit kompromissloser Ergonomie und herausragender Technologie.

Die Aufgabenstellung:

Entwicklung eines Kampagnenkonzeptes mit Erlebnischarakter, das Fitnessstudios, Gesundheitsclubs und Mitglieder gleichermaßen landesweit in einem Wettbewerb aktivieren sollte. Im Zentrum der Kampagne steht Precors Adaptive Motion Trainer (AMT), ein revolutionäres Trainingsgerät, mit dessen Hilfe Trainierende eine Vielzahl an Lauf-,  Schritt-,  Kletter, Jogging und Stepping-Bewegungen ausführen können.

Entwicklung und Umsetzung einer Kampagne über alle Medien in einem eigenständigen Design mit hoher Wiedererkennung und maßgeschneidertem Web-Modul, In-Club Material und einer begleitenden Social Media Strategie.

Das Ergebnis:

Eine Kampagne, die sowohl die B2B als auch B2C  Zielgruppe aktiviert. Unter dem Kampagnendach „AMT 3 Challenge“, für das ein eigenes Logo und eine Farbcodierung entwickelt wurde, mit dem Claim: „Can you go to the distance?“ wurden Fitnessstudio-Mitglieder landesweit aufgefordert, 3 Minuten auf dem Trainingsgerät mit maximaler Kraft und allen angebotenen Bewegungsabläufen zu absolvieren. Die Ergebnisse der Teilnehmer und aller partizipierenden Studios wurden in einen gegenseitigen Wettbewerb gestellt.

Das Ziel, die Brand Awareness zu stärken und eine Plattform für Precors Neu- und Bestandskunden zu schaffen, über die personalisiert interagiert werden konnte, wurde zu vollster Zufriedenheit erfüllt.

Campaign Brochure

Wobbler: In-Club Point of Sale

Drupal Web Module

During the campaign, the deliverables that were created included in-club materials such as short term POS and an In-Club booklet featuring tips on how to increase both team and member engagement. These allowed Precor to maximise their opportunities to communicate the campaign and to increase their brand presence within the gyms.

Alongside these deliverables we produced an overarching social media strategy to assist the campaign, drive word of mouth conversation and heighten engagement online. This strategy was centralised around #gothedistance, a hashtag supportive of their campaign strapline.

Finally, to instil and encourage a competitive spirit across the UK even further, it was imperative that competition entrants could easily submit entries, access real-time results and view live leader boards. With this in mind, Brandwave created a bespoke Drupal web module that seamlessly integrated with the existing Precor website. Core functionality included a photo upload entry submission form, a unique entrant identifier along with filtered gym and individual leader boards.

Social Media Campaign: Visuals & Messaging

Infographic: Post Event Statistics

„When the time arrived for Brandwave to start this project, it was immediately obvious that they were different to the other agencies we had engaged with. They understood our brand and products, and before jumping into the creative execution they kept coming back to our primary objectives; how will this be measured, what will success look like and ultimately how is the campaign driving B2B sales? That approach showed that as well as being full of energy, great ideas and passion, they also understood strategic marketing.

 

This campaign has genuinely been a highlight of my marketing career and I can’t thank you all enough for your amazing work and help with it. Brandwave, you’ve been incredible!“

Precor UK Marketing Manager