
Die Aufgabenstellung:
Entwicklung einer emotionalen und technologisch überzeugenden Produktkampagne zum Launch der schnellst-trocknenden Bord-Short „Hydrofreak“.
Die Herausforderung:
Den einzigartigen Produktvorteil überzeugend und schnell erfassbar in einem Kampagnenvisual darzustellen, und dafür starke Aufmerksamkeit zu erzielen.
Launch Movie
Launch movie featuring Jordy Smith, highlighting the key USP’s of the new Hydrofreak board shorts.
Print Ad
Using blue powder paint and range of interesting techniques to fire it at the shorts, including buckets and fire extinguishers, we created this abstract explosion around the board shorts to show the effect of quick drying. Watch the behind the scenes film to see how it was all put together.


Behind the Scenes
Folding POS Card
A very simple and effective folding POS card to be used in-store.

Window Displays
A series of window displays using vinyl and hanging banners.



Das Ergebnis:
Brandwave inszenierte das Produkt anhand eines Kampagnenvisuals, das die Hose in „trockenem Wasser“ inszeniert. In einem hauseigenen aufwändigen Fotoshooting wurde das Produkt mit Hilfe eines Feuerlöschers und blau gefärbtem Pulver beschossen und hochwertig fotografiert. Die Kampagne wurde in Printanzeigen, POS-Mitteln und Online Medien ausgerollt und mit einem Making-Of Video begleitet.
„I’ve really enjoyed working with the Brandwave team on the Hydrofreak campaign. I found them to be very professional, thorough and on brief! Thanks again for the great work.“

Global Marketing Manager | O’Neill