Die „Clipper Round The World Yacht Race“ ist eine Regatta, bei dem Amateure sich gegenseitig in einer Weltumsegelung über eine Distanz von 40.000 Meilen messen können. 2012 durfte Brandwave als weltweite Lead-Agentur eine neue CI und alle begleitenden Medien für das Rennen umsetzen.

Die Aufgabenstellung:

Entwicklung einer neuen Bild- und Designsprache, Konzeption und Umsetzung der Endkunde-Rekrutierungskampagne  und der B2b Sponsorenkampagne über alle begleitenden Medien.

#watchmystory crew movies

The challenge of the recruitment campaign was to develop a creative platform that harnessed the emotion of the race, telling the inspirational stories of past crew members whilst emphasising the rewards and benefits. We created an integrated multi-media B2C campaign, interviewing and producing movies of the selected crew to effectively tell their stories. Many of which are truly incredible… they certainly inspired us.

Crew recruitment brochure

The crew recruitment brochure was an important deliverable of the new campaign. We created the new 28 page print brochure, ensuring the end product had a unique and flexible creative template with an emotive and engaging aesthetic.

Mobile recruitment truck branding

Clipper Ventures wanted the new recruitment campaign to be integrated into the race stopover events across the globe. As part of the campaign launch, we branded a fully mobile recruitment office allowing potential crew recruits to sign up for the next race on site.

Trade sponsorship advertising

We created the B2B trade advertising campaign to target potential team sponsors, host ports and corporate partners. The new sponsorship strapline ‘Let The World See Your Brand From a New Perspective’ highlights the international appeal and associated brand equity gained through sponsorship of the race.

Das Ergebis:

Wir erfanden die „Achieve Something Remarkable“ Kampagne, die sieben echte Crew-Mitglieder der Vorjahres-Regatta hochemotional über tatsächlich erlebte Geschichten inszeniert, und die neue potenzielle Teilnehmer aktiviert. Deren Geschichten, und wie die Regatta ihr Leben verändert hat, wurden in einzigartigen Stories über ein starkes Key Visual und individuelle Crew-Filme in Szene gesetzt.

Die Kampagne erreichte einen Platz auf den Shortlists der ‘Excellence In Marketing Awards’ und The Digitals ‘Celebrating Digital Excellence’ 2013 Award.

„The brandwave team have a unique way of bringing abstract ideas to life with energy and vibrancy.“

Marketing Brand Manager | Clipper Round the World Yacht Race

„This campaign goes to the root of what Sir Robin and I set up all those years ago – swapping your everyday life with an adventure of a lifetime.“

Clipper Ventures CEO